martes, 14 de julio de 2015

Roberto Olivan - Deltebre Dansa



Cada any, quan veig les fotos de Deltebre Dansa recordo una vegada, fa deu o dotze anys, que vaig coincidir al tren amb uns quants joves que venien a Tortosa, al taller de dansa   que organitzava Roberto Olivan, jo que no soc gaire aficionada a la dansa, no sabia qui era Roberto Olivan i em va sorprendre molt tot el que aquells joves em van explicar que anaven a fer a Tortosa.
Vaig pensar que Roberto devia ser molt important, perquè eren de varius països, inclús hi havia una noia que venia de Canada i em vaig interessar per l’activitat, recordo que els tallers es feien al pavelló Firal i feien una cloenda de les jornades a l’Auditori. Era una activitat que portava a la ciutat gent que d’altra manera no hagués vingut mai  i que estic segura que podien ajudar a donar a conèixer la nostra ciutat.
I resulta que va arribar Ferran Bel al govern i no van voler seguir amb aquesta activitat, el taller de dansa se’n va anar a Deltebre i ha anat fent-se gran i ajudant a la promoció de Deltebre i de tot el Delta i jo em pregunto com es pot ser tant poc sensible amb la cultura. Un alcalde no pot entendre de tot, però te que saber rodejar-se de gent que entengui les diferents àrees que conformen un ajuntament i el regidor de cultura te que ser algú amb sensibilitat i coneixements i dedicar-se a donar suport als creadors autòctons i a saber descobrir i promocionar nous talents.
No tindrien que basar la seua programació en portar algun personatge conegut i omplir l’auditori, això pot estar be, però la finalitat de la regidoria de cultura tindria que ser mes ampla.
Jo veig les fotos del festival a Deltebre i em fa molta enveja.   
Per cert Roberto Olivan deu estar tant content amb la seua ciutat, que a la seua pàgina web diu que es català, però no diu on va néixer.

Les fotos que il·lustren la noticia son de Cadena Ser Ebre. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario